Aan de kleur, structuur en spiegeling te zien lijkt dit meranti te zijn. Mits de badkamer voldoende geventileerd wordt kan dit hout er ook prima tegen om wat stoom over zich heen te krijgen.

Toegevoegd na 38 minuten:
Ik bedoelde in mijn antwoord de verticale planken. De bovenste, liggende, plank, lijkt een naaldboom te zijn..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt! Zal ik dit hout dan ook kunnen gebruiken als plank onder een losse waskom?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja hoor, als je maar zorgt dat als er water op komt te staan, je dit even droog dept. Het resterende vocht verdampt er wel uit. Meranti is een behoorlijk harde houtsoort die, zeker verder binnenshuis gebruikt, onbehandeld heel wat kan hebben. Van een dergelijk plank zal je jaren plezier hebben. Houdt er wel rekening mee dat de vochtplakken ( zeker op een liggende plank als onder de waskom) vlekken zullen achterlaten.
burgos
9 jaar geleden
Echt hout in de badkamer?
Ik zie kleine knoesten (kwasten) en een ongelijke structuur. Ik vind het meer op gebeitst grenen hout lijken. Kun je een foto dichterbij maken? Of vergelijk het zelf even met onderstaande links.

Meranti: http://tinyurl.com/p4762ec
Grenen: http://tinyurl.com/opfuy43

Grenen hout zul je vreselijk goed moeten lakken als je het onder een waskom wilt plaatsen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ om dezelfde reden dacht ik aan eiken.
(kan ook iets beter tegen water)
Dit zijn geplastificeerde platen,te koop in alle dikte en hout structuren.
Bij de dhz in allerlei maten en uit voeringen te koop.
Wij maken hier ook bad meubels van .
Onverwoestbaar,en kan goed tegen vocht.
burgos