Hoe open ik deze verdelingsmuren?

Wij hebben een deur in de horeca die wij niet open krijgen. Het is een verdelingsmuur die open moet kunnen draaien via een rails. Heeft iemand een idee hoe deze open moet?? Zie foto!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aan de rails in het plafond te zien is het een soort parkeer systeem waarbij de tweede hangnaad (onder het schuine deel van de rails) naar binnen geduwd moet worden. Normaal gesproken zitten er aan de andere kant iets van kantschuiven waarmee de deuren gefixeerd worden. Heb je ook een foto van de andere kant?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
veelal zit de vergrendeling in de post van de loopdeur.
Bordensteker
9 jaar geleden
En dan zou je daar een groot soort sleutel in moeten kunnen steken, zeg maar zo groot als een kleine pollepel, een soort draaikruk eigenlijk. inderdaad beginnen in de "deurpost" van de kleine deur.
Ik zie rechts op het rechter grote paneel een donker plekje dat ook wel een soort sleutelgat zou kunnen zijn, maar eigenlijk verwacht ik zoiets als wat Monaliza schrijft.
En als je één paneel ontgrendeld en iets omhoog geheven hebt, kun je als je dat ene een stukje wegdraait ook bij de andere grendelmechanismen komen, en dan paneel voor paneel parkeren rechts tegen de wand. Zoiets.

Antwoorden (2)

heb je geen sleutel van het slot?
volgens mij moet je die toch met een sleutel kunnen openen en dan openschuiven...
andere oplossing: de cilinder uitboren met een hele goede metaalboor (is wel hard materiaal!) en later cilinder vervangen door een nieuwe.
kan je zelf doen als je een beetje handig bent!
een slotenmaker kost wel véél geld hoor.
dure vogels en de verplaatsingskosten die die mannen vragen???? om ziek van te worden.
een cilinder kost nu ook weer niet zoveel althans voor welke kwaliteit je kiest omdat er ook zijn van 200 euro en meer...
een gewone cilinder in de D-H-Z heb je al beneden de 25 euro denk ik.
ik woon wel in België dus ik weet het niet hoe het bij u is.
9 jaar geleden
Misschien dat je de pennen van het scharnier eruit kunt tikken en het slot vervangen?