Het prijsverschil zit in een aantal dingen:
1) De gebruikte laser. Hoe sterker de laser hoe duurder het wordt (maar ook beter meten)
2) Soms wordt laser gebruikt voor de verkoop, maar is dat meer als mikpunt en niet als meetpunt, dus wordt er gemeten met geluid (ultrasoon). Ultrasoon is erg slecht en zou ik echt afraden om te kopen, let dus goed op dat je die niet koopt.
3) Merk, betere merken (of bekendere) kosten per definitie meer.

Ik heb zelf een laser afstandsmeter uit China gekocht, kwam op het idee doordat daar de prijzen in het algemeen veel lager liggen dan hier in Nederland. Lees bijvoorbeeld eens deze review uit de bron. Ik ben erg tevreden met die van mij.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

heb er zelf twee, een duurdere en een goedkope, goedkope gaat tot 30 meter en als ik twee keer meet komen er wel eens verschillende uitkomsten uit. de duurdere gaat tot 100 meter en is bij twee keer meten altijd het zelfde.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan je een idee geven van afwijking en de prijs, voor het idee?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Fein +/- € 30,- afwijking kan soms 2 cm zijn. max 20 meter
Bosch +/- € 260,- geen afwijking max 100 meter