Kun je het afvoerputje van een natuurstenen wasbak dichtkitten?

Ik heb een natuurstenen wasbak. Het afvoerputje is hiervan aan de onderzijde een beetje afgebrokkeld waardoor ik hem niet meer mooi sluitend krijg met de chiffon. Kan ik dit dichtkitten met siliconenkit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, dat kan met siliconenkit (voor sanitair: zuurvrij). Of met de kit Polymax (dat lijmt ook enigzins). Evt kun je ook de wasbak repareren cq weer vlak maken, bijv. met een 2-componenten kunsthars, of reparatiemiddel voor (natuur)steen, zodat afdichtring weer mooi aansluit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Neem wel de zuurvrije uitgave!

Antwoorden (1)

Ja, heb ik ook gehad. Je haalt de siphon los en legt hier een dikke strook Sanitaire Siliconen kit op de zwarte rubberen ring en vastzetten maar. Er omheen kitten kan ik je niet aanraden, tenzij het echt niet anders kan.

Toegevoegd na 27 seconden:
Ik zou voor de transparante versie van Bison gaan....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sluit me volledig bij de vorige spreker aan. Dichtkitten maar!