kan ik in een 125mm haakse slijper 115mm schijven gebruiken?

mijn oude 115mm haakse slijper heeft de geest gegeven. ik mag de slijper van een kennis gebruiken, maar daar gaan eigenlijk 125 mm schijven in.

ik moet een heel stel betontegels halveren. dus half door slijpen en dan door slaan is het plan. wordt de rand van de tuinverharding netjes.

125 mm schijven slijten en worden kleiner. of passen die andere gewoon niet (goed)?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7.4K

Het beste antwoord

ja dat gaat prima.
125mm slijt ook naar 115mm en 90mm enz.
andersom word moeilijk 125mm past niet in de 115mm bescherm kap
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bevestigd door winkelier.

Andere antwoorden (1)

Het asgat is dat wat moet passen. Als dat overeenkomt met de machine en de schijven zijn niet groter dan de machine zelf (maar juist kleiner) dan gaat het werken. Doorslijpschijven slijten zelf ook naar een kleinere diameter.