Welk onderdeel (zie foto) mist er hier bij deze keukenkraan?

Hallo,

Onze keukenkraan zit enorm los ineens en het lijkt wel of dat er een onderdeel mist. Ik weet dat alleen niet zeker en mocht er iets missen zou ik niet direct weten wat. Hoop dat iemand anders ziet aan deze foto of en wat er mist.

Grtz

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je niets mist, kijk dan even of de kraan goed vast zit, deze kan losser gaan zitten, naarmate je hem meer gebruikt.
http://www.mijnkluswijzer.nl/index.asp?pa_id=13
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Thnx voor je snelle reactie. Ik mis idd eigenlijk ook niets, de kraan is er namelijk niet eens helemaal vanaf geweest dus leek me logisch dat er niets KON missen. Maar omdat er ineens een redelijke grote ruimte/spleet is en ook water lekt, weet ik niet waardoor dit dan zou kunnen komen. De kraan zit erg los, iig niet hoe het hoort te zitten. Heb hem van bovenaf zeg maar met een waterpomptang al wat proberen aan te draaien, buiten het feit dat ik er lastig bij kom met een waterpomptang, heeft het ook totaal geen zin want de kraan lijkt even los te zitten nadat ik hem 'aangedraaid' heb. Denk je dat ik ook zeg maar van onderuit iets aan zou moeten draaien? Vanuit het keukenkastje, onder de wasbak?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als het goed is zit hij in het kastje vast met een grote ring, die moet je vastdraaien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke dan zal ik het zo eens proberen. Mocht dit niet het probleem oplossen zodat ik met een lekkende kraan 'de nacht in ga', dan neem ik aan dat het verstandig is om de hoofdkraan uit te draaien tot in ieder geval morgenvroeg?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er mist geen onderdeel, de kraan versleten. Je kunt de moer beetje losdraaien, proberen de uitloop erin te drukken en dan weer vast zetten En anders de uitloop vervangen, maar wel door een van hetzelfde merk als de kraan is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik weet niet of het het lekken stopt, dat verwacht ik niet, maar dan zit hij in ieder geval weer vast. Het lekken kan veroorzaakt worden door het leertje, dat niet goed meer is, hier lees je hoe je dat moet vervangen:
https://www.gamma.nl/lekkende-kraan-repareren
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel Compris, Als ik een nieuwe uitloop kom aan te schaffen dan zeg je dat ie van hetzelfde merk moet zijn, klinkt niet meer dan logisch. Alleen zou ik niet weten van wel merk de kraan is. Heb toenstraks al wat globaal gekeken maar kan niets vinden van een merk ergens. Het gehele keukenblok is gewoon van vorige bewoners geweest en is dus vanzelfsprekend mee verkocht met het huis. Enig idee waar ik kan zien welk merk kraan dit is?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik stem ook op versleten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Anitavgeel
1. Het merk staat ergens op de kraan, meestal (achter) op de voet. Naast het merk moet je ook het type weten. 2. Je kan ook de uitloop meenemen naar een sanitair-onderdelenwinkel, als voorbeeld. 3. Op de uitloop staat soms ook een onderdeelnr. (google dan op het nr). 4. Je kunt proberen de kraan te vinden op bijv: http://www.kranenspecialist.nl (type: keukenkraan)
liveisgreat
9 jaar geleden
ik denk dat je eerst moet kijken ivm vastheid. als de moer onderaan los zit, komen soms meerdere onderdelen bovenaan ook los.
als moer vast zit en het blijft los, is de kraan idd versleten....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Correctie: "naast het merk moet ook de serie (model) weten".

Antwoorden (2)

Misschien is Tesa Stop Watertape een optie?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het ziet er meer naar uit dat de uiloop helemaal niet op die kraan hoort hij is veel breder
en voor 25 euro heb je een hele nieuwe kraan bij de gamma dus waarom moeilik doen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
volgens mij is de O ring kapot draai de wartelmoer los en vernieuw de ring.