hoe kan ik het beste een te brede voeg afkitten?

Ik wil in de badkamer de hoeken gaan dichtkitten, maar ik ben bang dat ik teveel ruimte heb gelaten. Heeft iemand nog een idee hoe ik dit het beste kan oplossen? De hele hoek vullen met kit of is er nog een andere mogelijkheid?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
26.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Das inderdaad nogal veel ruimte.
Eerst vloer voegen en dan maar een koker kit extra kopen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is er wel kimband gebruikt bij aansluiting vloer/muur ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
voor de natte ruimtes, douche en bad, wel. Daar waar het onwaarschijnlijk is dat er water komt heb ik het achterwege gelaten.

Antwoorden (2)

Je kan bij de bouwmarkt een zgn. rugvulling kopen. Dit zijn schuimrolletjes van ca. een meter lang en zijn te verkrijgen in verschillende diktes vanaf een millimeter of 8. Als je hier de naad mee "volpropt" hoef je geen kokers vol met kit erin te spuiten om de naad dicht te krijgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ en als je gaat kitten, de tuut scheef af snijden en ook veel van de punt afsnijden (zodat je een grote opening krijgt. Daarna kan je er met een natte kwast of natte vinger langs gaan.
Ik zou deze naad voegen. In dezelfde kleur als al is gebeurd. Staat rustiger dan een andere kleur.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het is een natte ruimte (douche) en ik ging er van uit dat je hoeken altijd moet kitten en niet voegen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Snap ik, maar het zijn twee dezelfde materialen die niet werken. Dus kun je gewoon voegen. Dat doe je toch ook tussen de tegels? Dat tegels haaks onder een hoek van 90 graden ten opzichte van elkaar staan maakt niet uit. Het maakt wel iets uit als de ene achterwand van hout is en de andere van steen. Dan kun je werking krijgen en is kitten beter. Maar als de wanden gelijk zijn waarop getegeld is, maakt het niet uit.