Hoe top ik de elekticiteitskabel af in de badkamer?

Ik heb in de badkamer een badkamerkacheltje aan de muur dat ik eraf wil halen. Maar dan steekt er dus een eletriciteitskabel uit de muur in een vochtige ruimte. Hoe kan ik dit veilig aftoppen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

De enige en meest juiste oplossing, is de draad op te zoeken ergens in een trekdoos, hem daar los te koppelen en de draad er uit trekken.
Een kroonsteentje er op doen is voor heel even redelijk veilig, maar geen goede oplossing.
Een lasdop is gemaakt om uiteinde van draden te beschermen.
iedere kleur een eigen lasdop.
Nog beter is een doos aan de muur te bevestigen, waar deze draden met lasdoppen in zitten.
Moet wel een waterdichte ( spatwaterdicht) doos zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel! Ik heb even zitten zoeken, maar is een lasklem ipv een lasdop ook goed?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
lasklem heeft een insteek systeem,is uitstekend, maar zie het als een veilige noodoplossing, of je moet alles plaatsen in een lasdoos.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, dan wel een lasdoos eromheen. Bedankt hoor. Ik ga deze items aanschaffen en dan kan ik verder :)