Hoe kun je de hanglampen van de 101 serie van Leen Bakker in hoogte verstellen?

We nemen aan dat het gewicht van de lamp niet gedragen moet worden door het snoerdraad, maar wel door het staaldraad wat er naast hangt. Het staaldraad zit aan beide kanten vast en kan niet los (tenzij we het stuk maken). Hoe hangen mensen normaal gesproken zo'n lamp op de goede hoogte?

Toegevoegd na 5 minuten:
Het staaldraad zit aan beide uiteinden vast zoals op de foto te zien is

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Je zal het toch via de staaldraad in moeten korten of anders de staaldraad verwijderen en er bijvoorbeeld een kettinkje aanhangen die je bij de doe het zelf winkels kunt kopen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij een winkel met goed assortiment klein ijzerwaren, of bij een winkel waar ze schilderijlijsten en -ophangmateriaal verkopen, hebben ze kleine metalen hulsjes. Knip de te lange kabel door vlak onder het huidige einde. Doe het hulsje om de kabel, steek het eind van de kapel door het punt waar het aan moet komen te hangen (of maak een open lusje dat je later ergens aan kunt hangen), steek het einde terug in het hulsje. Goed hulsje vastknijpen met een tang en klaar.
Je kunt ook eerst het koord vervangen door een touwtje. Dat kun je makkelijk knopen en zo eerst verschillende hoogtes uitproberen voordat je het echte koord gaat inkorten.