Kun je de plastic bevestiging houders van een rolgordijn ook vast plakken?

Ik wil graag een rolgordijn ophangen. De enige mogelijkheid is om dzee op het plafond te bevestigen. echter zit daar een houten lat van ongeveer 0.5 cm en daarna keihard beton waar ik niet met een klopboor doorheen kom. er is ook te weinig ruimte om echt goed bij te kunnen vanwege een aangrenzende muur. Kun je de plastic beugels ergens mee vast lijmen op plafond en muur?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn ervaring is dat je niet kan lijmen.. Valt er na een tijdje vanaf
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik was er al bang voor. tips hoe ik toch in het plafond kan boren?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er bestaan rolgordijnen die je vastklemt.
http://www.kelkoo.nl/c-100441023-gordijnen-lamellen/type/gordijnen-en-lamellen/keyword/montage+zonder+boren
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goed idee crea en niet eens zo duur.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
mogelijk dat een hollewand-plug zich nog net tussen plafondlat en beton uitvouwt? Is het proberen waard, lijkt me.

Het beste antwoord

Je kan 2-componentenlijm (2K-lijm) van bijv. Bison, Loctite of 3M proberen. Ook kan je een goede dubbelzijdige tape proberen, maar hier heb ik minder goede ervaringen mee.

Zorg er wel voor dat je het goed doet: met 2K-lijm is vast ook echt vast, dus niet af te halen door een schroefje los te halen. Ook heb je daardoor minder mogelijkheid om het weer (netjes) weg te halen, omdat het hele oppervlak vast zit gelijmd i.p.v. alleen een aantal punten met schroeven/klemmen.

Lees de instructies van de lijm goed, er zit wel eens verschil tussen het gebruik bij verschillende merken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Spiegeltape is beter dan gewone dubbelzijdige kleefband. De ondergrond moet dan wel voldoen aan de norm. Op verf zou ik het niet direkt doen.Ik begrijp niet goed dat je niet in het beton kan boren.Het is een kwestie van een goede boor, en machine.Wil je meer sterkte door kleven, kleef dan eerst een groter stuk lat op de ondergrond.Dik genoeg om te vijzen.