Men neme een pot verf en een kwast. Grapje
Het ligt er aan waar het dressoir van gemaakt is, ik neem aan hout. Misschien kan het afnemen met ammoniakwater volstaan maar ik zou 'm als dit kan ook even ligt schuren, daarna in de grondverf, opschuren en minstens 2x aflakken. Vlakke delen kun je met een rolletje doen.
Ik zou het dressoir ook zoveel mogelijk uit elkaar halen zodat je onderdelen plat kan leggen om te verven (deurtjes, lades ) om te voorkomen dat je lopers krijgt.

Toegevoegd na 17 minuten:
Even een typefoutje verbeteren het moet zijn: licht opschuren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tja, nog nooit iets bij Leen Bakker gekocht
burgos
9 jaar geleden
Nou, is niet waar hoor,wij leveren meubels aan L Bakker,en die zijn van egt hout hoor.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt egt en echt hout
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben een leek maar ik zie wel dat het geen hout is, maar wat het wel was?? haha.. ondanks dat is het best een robuust meubelstuk.. mijn vriendin heeft een andere serie en deze zijn zo gammel als wat
dat is fineer. heel licht opschuren en met een witte kunstig grondverf verven. Daarna weer licht opschuren en indien nodig nogmaals gronden. vervolgens licht schuren en de kleur erop die je wilt.

Toegevoegd na 1 minuut:
kunstig is kunsstof

Toegevoegd na 4 uur:
voor het schuren kun je het best het dressoir ontvetten met bijvoorbeeld Saint marc. Na elke schuurbeurt het dressoir stofvrij maken met een vochtige doek.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je vergeet het ontvetten voor het schuren en het stofvrij maken voor het verven. Ook kun je de grote vlakken het beste (makkelijker, strakker en sneller) met een roller doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dat niet alleen al die dure spullen ik ontvet al jaren met ammonia 50 cent de fles en warm water en werkt perfect wel goed luchten maar dat moet je met schilderen ook
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt mensen voor alle reacties,! hier heb ik zeker wat aan.. het is dus fineer, ik vroeg mezelf constant af waar dit meubel van gemaakt was
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@davidbartenste ik wil zeker krasvaste verf, want ik wil mijn salontafel ook gaan verven. is er een groot verschil tussen de 2 die jij benoemt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb het over de grondverf. Dit moet pvc of kunsstof grondverf zijn. anders hecht het niet op fineer. fineer is eigenlijk een dun laagje plastic op in dit geval samengeperst hout.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.verfblogger.nl/eerst-ontvetten-dan-pas-schuren/ Ontvetten met st Marc kost wat meer, maar dit heeft geen vervelende geur die op je adem slaat en ontvet super.
Je kunt overwegen je tafel te lakken met bootverf in de kleur die je wil, of trappenlak over de kleurlak aanbrengen. Dit is harder dan gewone verf en krasvast.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
fineer is dun hout, maar wel echt hout. Wat Leen Bakker vaak gebruikt is melamine, een soort sticker van kunststof. In beide gevallen: als je gaat schuren ben je er heel snel doorheen, en dan heb je een probleem om het nog mooi te krijgen. Ontvetten moet je altijd doen vóór het schuren, anders loopt je schuurpapier vol. Na het schuren wel vochtig afdoen. Het uit elkaar halen van tevoren is ook een goed idee. Acrylverf zou ik niet doen, ik zou inderdaad voor krasvaste (trap)verf gaan. Ik ben het dus met helemaal met deze mensen eens.