Hoe bewaar je een volle emmer behanglijm?

wegens omstandigheden er vandaag niet aan toe gekomen om te behangen. kwam er vlak na het aanmaken van de lijm achter. het gaat om 6 liter lijm.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.7K

Het beste antwoord

Goed afdekken met een deksel, een stuk vershoudfolie of een vochtige doek. Als het lang staat, en dus 'uitdroogt' kun je het wanneer je het gaat gebruiken een beetje verdunnen met water, zodat het niet te dik is en goed versmeerd kan worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Doe een deksel op de emmer, of doe er een stuk aluminiumfolie overheen, als er geen vuil in kan komen blijft hij wel een paar dagen goed, wel zorgen dat hij niet te warm wordt weggezet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Belanglijm laat zit prima bewaren als je het goed afdekt met een deksel of doek. Daarna weer goed doorroeren en klaar voor gebruik.
Probeer de lijm wel een beetje koel te bewaren, (donker hoekje, kelder of dergelijke)