kun je pvc buizen plooien met een haardroger?

kun je pvc buizen plooien met een haardroger of word deze niet warm genoeg bedoelt voor pvc buizen van 5cm dik

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.9K
PoppeSchuitema
9 jaar geleden
Wat bedoel je met plooien? buigen? nee pvc buizen kun je slechts heel licht buigen maar er geen scherpen bocht oid in leggen

Het beste antwoord

Nee, die wordt niet warm genoeg.

Hiervoor is een soldeerbrander nodig.

Voorzichtig werken.
De vlam slechts even op de te plooien plek houden, anders loopt je het risico dat de pvc verbrandt. Dwz je krijgt zwarte plekken op de buis.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt het wel eens proberen met een verfafbrander. Deze wórdt warmer dan een föhn. Hier ook weer niet te lang op plek houden.