Waar vind ik een gebruiksaanwijzing voor boormachine Black en Decker?

De site van B&D heeft helaas foute verwijzingen. Ik heb een oude boormachine waarvan ik de boorkop eraf moet slaan om hem als schuurmachine te kunnen gebruiken. Helaas herinner ik me niet naar welke kant ik moet slaan noch of de instelling op neutraal, kloppen of iets anders moet staan. Ik krijg ondanks mijn gehamer die boorkop er niet af...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoi gewoon op google serienummer intikken klaar
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
normaal gesproken zit de boorkop vast met een schroef met linkse schroefdraad. Kijk eens in de boorkop of er een schroef in zit. Deze dan , voor je gevoel, vastdraaien.

Antwoorden (1)

Van de site van Black en Decker:

Hoe kan ik de boorkop van mijn boormachine verwijderen?
Controleer allereerst of de boorkop van binnen is vastgezet met een schroef. Als dit het geval is, moet deze in de richting van de klok worden losgedraaid (linkse schroefdraad). Plaats daarna een imbussleutel met de korte kant in de boorkop en draai deze goed vast. Sla nu op de lange kant van de sleutel om de boorkop los te krijgen. De boorkop heeft normale schroefdraad en moet dus tegen de klok in worden los gedraaid.
http://service.blackanddecker.nl/Products/ViewArticleBDK.aspx?ArticleID=FAQ_Document

Sommige boormachines hebben de handleiding hier online staan:
http://service.blackanddecker.nl/Products/CatalogBDK.aspx?CatalogID=6

Weet je zelf welk model je hebt? Zet dat dan even bij je vraag. Mocht hij hier niet tussen staan dan kunnen wij hem misschien voor je vinden via een andere site.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank voor je moeite, maar deze pagina's heb ik allemaal al bezocht en ik schreef eerder dat de site foute verwijzingen heeft want er komt geen handleiding te voorschijn. Op de machine staat DN8-8 en nog ergens D2. Het is een oud beestje...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nogmaals dank, op mijn tablet reageerde deze laatste link niet, maar nu op de computer wel. Nu nog de goeie vinden!
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik ga ondertussen ook even verder kijken voor je :-)
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Op die nummers DN8-8 en D2 niets te vinden. Zit er verder nog ergens iets van een nummer op? Streepjescode of misschien in of op de koffer?