Hoe kan ik de oprolslinger van mijn zonnescherm repareren ?

De handslinger van mijn Aldon 45 gaat alleen nog naar beneden.
Het scherm wil niet meer omhoog. Heb hem losgeschroefd en er zit een nokkenwiel in dat langs een beweegbaar 'blokkeernokje' loopt. Deze wordt niet door een veer o.i.d. een bepaalde richting opgeduwd. Ook heb ik geen resten van afgebroken metaal gevonden.
Wie weet wat er mis kan zijn ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk heb je hem dol gedraaid. Daar is niks meer aan te doen, behalve het kastje vervangen.
Een nieuw kastje van Aldon vind je op http://www1.broere-zonwering.nl/index.php?route=product/product&product_id=54
Er zijn ook goedkopere merken, dus kijk even verder
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt maar hij is volgens mij is ie niet dolgedraaid. Het lijkt of er iets van taai vet nodig is; dan kan de pal even omhoog geduwd worden en daarna tegen de tanden in gedraaid worden.
Ik heb lagervet geprobeerd maar dit werkt niet. Hij zakt te snel naar beneden. Heb ook een foto toegevoegd.