Is reukloze tinner minder schadelijk voor de gezondheid dan normale tinner?

Aangezien je het niet ruikt, valt het niet op als er een schaaltje open en bloot staat en heb je er geen erg in dat je in de giftige dampen zit.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat ligt aan de samenstelling van de tinner. Zijn ze hetzelfde maar zit aan de een een luchtje toegevoegd om je te waarschuwen dat het gevaarlijk is en de andere niet, dan zijn ze even gevaarlijk. Zijn ze echt van verschillende samenstelling dan kan de een minder gevaarlijk zijn dan de ander. Maar oplosmiddelen zijn over het algemeen niet echt gezond
9 jaar geleden
liveisgreat
9 jaar geleden
juist, dat is vaak misleidend : men verkoopt "reukloze" producten (tinner, muurinjectie enz...) en mensen zijn van mening dat ze daardoor minder schadelijke stoffen inademen.
+ voor je antwoord!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het antwoord op de vraag is: Dat kan soms zo zijn, en soms niet. Dat ligt aan de tinner. ;)