Hoeveel gewicht kan ik aan een betonhaakje ophangen?

Deze vraag is eerder gesteld, maar zonder ene echt antwoord. Is dit alleen bedoeld voor posters? Hoeveel gewicht kan zo'n haakje houden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
13.7K

Het beste antwoord

Als het betonhaakje goed in de muur zit en je hangt er voorzichtig iets aan, kan het meer dan 10 kilo dragen. Het maximale gewicht hangt natuurlijk ook van de grootte af. Het probleem is dat je niet weet hoe stevig het zit. Als er maar een beetje beweging in komt, zit het al los. Ze zijn daarom niet geschikt om iets op te hangen dat vaak gewisseld wordt. Daarom wordt het maximale gewicht door fabrikanten niet gespecificeerd. Kortom, betonhaakjes kunnen een hoog gewicht dragen als ze goed in de muur zitten.