Waarom komt het vuile water van mijn vaatwasser weer omhoog met een nieuwe afvoer?

We hebben in onze nieuwe keuken een afvoer aan laten leggen voor de nieuwe gootsteen en vaatwasser. We hebben de nieuwe vaatwasser tijdelijk even aangesloten, maar bij het afpompen komt het vuile water omhoog en loopt uit de afvoerpijp. We hebben de pijp nagelopen en alles klopt. Als we er een tuinslang in doen en er water inspuiten gebeurt het niet. We hebben de afvoerslang zowel diep als minder diep in de afvoerbuis gedaan en beide keren stroomde het toch over (gelukkig op de vloer en niet in onze nieuwe keukenkastjes :p ).

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

De afvoer heeft waarschijnlijk geen overdruk leiding of ontluchting!
Verder gaat de slang de afvoer in op gelijke hoogte van de bovenkant van de machine,en niet lager!
Maak een y splitsing tussen bovenkant machine en de vloer ,ga met deze splitsing naar dezelfde hoogte als de invoerhoogte van de slang en maak aan de bovenkant een afsluitdop met daarin een gaatje geboord om de overdruklucht kwijt te raken.
Net boven de vloer maak je de stankafsluiter.
Hopelijk snap je de bedoeling !
Succes