Kan ik warm water tappen met een leeg verwarmingssysteem?

Wegens een verbouw is mijn verwarmingssysteem helemaal leeg. Ik wil wel warm water kunnen gebruiken.
Onze ketel, een Remeha Quinta-35c, heeft een functie "CV uit, warm water aan".
Kan ik 'm gewoon aan zetten op die stand en er dan op vertrouwen dat het goed gaat met het lege verwarmingssysteem?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.8K

Het beste antwoord

Nee.
In het schema in de bron zie ik een driewegklep en een warmtewisselaar.
Dat zal inhouden dat het cv-systeem gevuld moet zijn met water.

Je kan het trouwens wel proberen, je zal een foutmelding krijgen en verder gebeurt er niks. (dit is niet mijn advies, beter niet doen)

Er is wel een trucje voor: alleen het expansievat aansluiten, de rest afdoppen of doorlussen en je hebt weer warm water. Afhankelijk van hoe alles zit waarschijnlijk een eenvoudig klusje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, het zijn twee gescheiden systemen. Het maakt geen verschil, of er water in het verwarmingsgedeelte zit dat niets doet, of dat het leeg is.
jc54