Waar kan je goedkoop pvc buizen op maat kopen?

Ik zoek een redelijk aantal pvc buizen van 22 mm doorsnee, maar met verschillende lengtes.
Aangezien ik zelf niet de middelen heb om ze op maat te snijden zoek ik een winkel/bedrijf dat dat doet, of ze zo verkoopt.
Tips zijn zeer welkom!

Toegevoegd na 55 seconden:
Ik zoek de goedkoopste opties eigenlijk. Indien zelf zagen toch goedkoper is zal ik daar anders ook maar eens naar moeten kijken..

Toegevoegd na 57 minuten:
Beste Jack, daar zal je misschien raar van opkijken
maar het is voor het bouwen van een ringen constructie (zie bijgevoegde foto) voor de sport quidditch. Daarnaast om als 'bezems' te gebruiken.
Totaal zal ik nodig hebben:
2x lengte 91 cm
2x 137 cm
2x 183 cm
14x 110 cm

De tang zou inderdaad een goed idee zijn.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Moet het perfect haaks afgezaagd worden? (ik weet niet waarvoor je het gaat gebruiken) Als het niet perfect hoeft pak je gewoon de 1e zaag die je ziet liggen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik zie nu dat er mm staat, ik dacht in centimeters.
Wat ik hierboven zeg klopt nog steeds maar als je veel 22mm buizen op maat wilt maken dan zou ik een buizenknipper nemen.
http://bouwtuig.nl/buizenknipper-bahco-32mm-tbv-pvc.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nog ff nieuwsgierig:
over welke hoeveelheden hebben we het?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
LEUK, dat had ik zeker niet verwacht.
In totaal 20 stukken, dat valt wel mee. Als je op een rustig moment langs een lokaal bedrijf gaat dat installatiematerialen verkoopt willen ze het misschien wel voor je op maat zagen, of mag je hun zaag/tang even lenen. Bij bouwmarkten ligt vaak een zaag die je kan gebruiken om hout op maat te zagen zodat het in je auto past, daar lukt het ook wel mee.
Een stanleymes kan ook. (wel op je vingers passen)
Als je er iets voor gaat kopen kan je ook een kleine beugelzaag nemen, daar heb je mogelijk vaker wat aan. veel plezier.

Antwoorden (1)

pvc is alleen verkrijgbaar in mm maten 20 of 25, dit is pvc dat word gebruikt
in waterleidingen etc
er is ook pvc in 3/4 inch (19mm) dit word normaal voor electra gebruikt en is wel wat slapper.
het zagen zou je met een pijpensnijder of pijpenknipper kunnen doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
de buizen zijn verkrijgbaar bij de bouwmarkt of warmteservice