Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik een Engelse stekker aan een Nederlandse stekkerdoos monteren?

Ik heb een Engelse stekker over, welke geleverd is bij een printer. Over een paar weken ga ik een weekje naar Engeland, en daar heb je andere stekkers dan hier in Nederland.
Wat ik dus graag zou willen is een Nederlandse stekkerdoos (met 3 aansluitingen) monteren op de Engelse stekker. Is dit mogelijk of krijg ik dan problemen met voltage en ampéres en dergelijke?

Groet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat gaat heel goed, dit prima idee gebruik ik ook al jaren. Het is zelfs veiliger dan de Nederlandse versie: in een Engelse stekker zit altijd een eigen zekering van (meestal) 13 A zodat de stekkerdoos nooit overbelast kan worden. Wel opletten dat je de groen-gele draad voor aarde gebruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de uitleg :)

Andere antwoorden (2)

Engeland (UK) heeft dezelfde voltages als in Nederland (ook dezelfde wisselfrequentie, 50 Hz).
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lichtnet

Dus ja, je kan dit gewoon monteren en aldaar gebruiken.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Ja zolang je het maar juist aansluit met aarde zoals dit ook in hier het geval is!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding