Waar kan ik ijzeren ringetjes kopen van tenminste 1 cm doorsnede?

Ik ga zelf een kralengordijn maken waarbij ik een lat tegen het plafond heb geschroefd. In die lat heb ik heel veel open haakjes geschroefd, waar ik de kralenslierten per stuk aan wil hangen dmv een ijzeren ringetje. Bij geen enkele bouwmarkt heb ik er kunnen vinden (revetjes zijn niet wat ik zoek), maar misschien moet ik het heel ergens anders zoeken? Ik heb er een stuk of 140 nodig.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een crea-bea work-around: je kan altijd een stuk draad om een buis wikkelen, langs de lengte doorknippen, en dan de uiteinden van de gelijke ringetjes aan elkaar solderen om ze te sluiten. Dan kun je ook precies de juiste draaddikte en ringdiameter kiezen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In een hobbywinkel, oa voor kralen:
http://www.corakraal.nl/contents/nl/d6_03.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kan me er niet echt een voorstelling van maken, maar misschien heb je iets aan onderlegringen of sluitringen. Dit zijn ringen die ze gebruiken tussen een bout en een moer. Niet bijzonder fraai, maar misschien wel effectief.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In een tapijt winkel waar ze ook gordijnen verkopen en maken daar hebben ze van die ijzeren ringetjes daar zetten ze ook de embrasses mee vast. Daar haal ik ze zelf ook altijd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kleine sleutelringen misschien.
En het is een diameter van 1 cm, doorsnede is cm2

Antwoorden (2)

Bij 'The Queen Ring', specialist in chainmail ringetjes voor doe-het-zelf malienkolderbouwers. De meeste ringetjes zijn kleiner, maar ze zijn er ook in 10 mm.

http://thequeenring.com/index.php?main_page=index&cPath=11_16
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
wwat jij zoekt zijn zgn. carrosorie ringen, deze zijn beduidend groter als een gewone sluitring.
b.v. gat van 4 mm, ring ong. 10-12 mm doorsnede.
zouden bij de betere ijzerwinkel, of automatr. handel verkrijgbaar moeten zijn.
misschien conrad.nl
succes, nussie