Wat kun je doen tegen het klepperen van de brievenbus?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
28.1K
Rieneke1
10 jaar geleden
Meubelrondjes van vilt opplakken?
Poet
10 jaar geleden
Ze horen eigenlijk zelf dicht te blijven. Vaak door een soort veertje. Is dat eruit?

Het beste antwoord

Van die ronde plakkertjes die onder stoel poten zitten,er op plakken.
burgos
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het werkt goed en kostte me niks (had ze nog in huis)!

Andere antwoorden (5)

Tochtstrip je er tussen maken en je hoort niks neer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Castle
10 jaar geleden
Simpel en effectief.
Je kunt er ook een tochtborstel voor plaatsen.
[zie voorbeeld]
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
n post elastiek om de klep doen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er bestaan in de handel fijne zelfklevende magnetische strip (genre koelkastmagneten). Stripje op binnenkant klep en eentje op de buitenkant
brievenbus. Bus gaat makkelijk open en blijft toe bij wind
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij mij kan het niet ongunstiger met een brievenbus in de voordeur die op het zuidwesten staat én een open veld voor zich heeft. Op winderige dagen (laat staan op stormachtige) trad frequent een tureluurs-makend klapperen van de aluminium klep op, hoorbaar tot op zolder. Ik heb de zaak opgelost door aan klep-binnenzijde een rvs-plaat te lijmen. Gehaald bij de staalhandel en door deze gezaagd. Een stuk van 270mm x 30mm x 3mm kost €4 (zegge: vier Euro). Het gewicht (volgens de rvs-plaatberekening van Tosec op internet 0,19 kg) is geenszins te zwaar voor de postbode en de dikte van 3mm vormt in mijn geval (standaard-klep) geen enkele belemmering voor het binnenschuiven van de post. De plaat ligt zelfs ca. 1mm lager dan het klep-binnenrandje. De gebruikte lijm was Bison Kombi Turbo.