Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke verf/coating verf ik op de muur achter het fornuis? Er gaat eerst extra matte muurverf op.

parketlak wordt gelig, het mag ook niet glanzen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

top coat / haute painture is een perfecte verf voor het watervast en glad afwerken van de achterwand van een keuken. je kan het op kleur laten mengen. Achter een Gas-fornuis is het echter niet toegestaan. daar moet een brandwerend materiaal achte zoals glas/RVS/tegels.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wij hadden eerst ook het idee om de muur achter ons fornuis te sausen en daarna met een coating af te werken. We hebben gekozen voor een kwaliteitsmerk saus(Flexa). De coating is er uiteindelijk nooit opgekomen. Na het koken de achterwand met een vochtige doek schoonmaken is voldoende. Zit er nu al ruim 7 jaar op en nog steeds dik tevreden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb laatst een bakstenen muur achter een groot gasfornuis gemaakt voor een klant, de bakstenen moesten natuurlijk schoongemaakt kunnen worden en ik heb er een laag Cachemire Beton Finish van Rusto-leum Mathys opgezet. Deze verf is eigenlijk voor geschilderde ondergronden maar het resultaat is verbluffend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is dit een matte finish en verkleurd de achtergrond niet?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
mat /semi-mat en van vekleuring is geen sprake http://www.ro-m.com/asp/upload/beheer/pdf/PDS%20Cachemire-Beton-Finish-nl.pdfan

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding