Hard water zachter door magneet op waterleiding.Werkt dat?

Wij hebben hard water met veel kalk daardoor veel ketelsteen in boiler en waterkoker en ook de kranen zitten steeds dicht..Helpt een magneet op de leiding of zijn er betere methoden om het water zachter te maken.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
en al zou het werken dan zou je plaatselijk een opeenhoping van kalk krijgen in je waterleiding waardoor hij dichtslibt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die magneten verzachten alleen de bankrekening van de verkoper.
Met jouw water doen die magneten niets.

Het beste antwoord

geld uit de zak klopperij is het die kalkmagneet
kalk ( calciumcarbonaat) is niet magnetisch te beinvloeden
en calcium ionen blijven calciumionen ook al zet je er 120 magneten op
mensen die geld aan zo'n ding hebben uitgegeven zullen uiteraard meestal positief reageren.
Maar het kan gewoon niet werken;scheikundig en natuurkundig niet. Echt niet.

De oplossing tegen kalkaanslag
De AquaCell waterontharder
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Heb je last van ijzerhoudend water dan, kan een magneet wat betekenen.
Heb je last van kalkrijk water, dan zul je toch een zuur nodig hebben.