Is een gestukadoorde muur kwetsbaarder dan spachtelputz op de muur?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Spachtelputz is toch gewoon een van de vele soorten stucwerk?

Het beste antwoord

Ja, als je gewoon stuukwerk op je muren hebt, krijg je daar eerder butsen in dan wanneer je spachtelputz op je muren hebt. De steentjes van de spachtelputz zijn steviger en je ziet kleine deukjes ook minder snel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Dat maakt echt niet uit een buts is een butsen die ontstaan in beide even snel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb nu bijna 20 jaar spachtelputz op de muur, maar er is nog geen kras of buts te zien, het word binnenkort gestukadoord, dus vroeg ik me dat af. Zag laatst nl. bij iemand wel beschadigingen op het stucwerk. Ben dus bang dat "stippel" gelijk heeft?
ronron1212
10 jaar geleden
Het is maar net hoe je omgaat met je muren krassen en stoten doen bij allebei hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vind een gladde muur het ideaalst omdat je een beschadiging makkelijk weg kunt werken met plamuur.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een simpel proefje dan. Als ik met mijn nagel in de stuuk druk, zie je een nagelafdruk. Als ik met mijn nagel in de spachtelputz druk, deukt er niks in. Als ik met een rugleuning van een stoel tegen de stuuk aan kom, heb ik een buts. Als ik dat met de spachtelputz doe: niks. Tadaa.