Ik wil mijn plat dak gaan gebruiken als bergruimte, hoe zorg ik dat het dak niet gaat lekken?

Ik wil er wat spullen op leggen, stoel, bakken etc., en ook wat planten in bakken neerzetten, en t liefst ook een windscherm ofzo.....(voor privacy).

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

Plaats de spullen niet direct op de dakbedekking maar zorg dat er iets tussen ligt. Bijvoorbeeld een rijtje (stoep)tegels, net op elke hoek waar 4 tegels bij elkaar komen een klein rubberen matje plaatsen. Vervolgens kan je op deze tegels je spullen plaatsen.
Zo konen je spullen niet direct in aanraking met het dak, verdeel je het gewicht en blijft je dak heel.

Toegevoegd na 7 uur:
In de bron een afbeelding van hoe je de rubberentegeldragers neerlegt. Zoals je ziet zit er een vrij grote ruimte tussen alle rubberentegeldragers. Dit moet ook. Alleen op de hoeken van de tegels (waar de tegels een + vormen), hoef je een tegeldrager te leggen.
De rubberentegeldragers beschadigen het dak niet doordat ze vrij zacht zijn. En omdat je het gewicht altijd verdeelt door het patroon zal je dak niet gaan lekken.

Toegevoegd na 7 uur:
In de tweede bron een nog wat duidelijker plaatje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dank je voor je antwoord ,maar gaat t dan niet alleen al door die stoeptegels lekken> moet daar ook niet iets onder? (of leg je planken over die tegels die op rubber staan?) dank!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mag dat wel? Mensen kunnen gaan klagen omdat er allemaal troep op jouw dak ligt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, die rubberen tegels zorgen dat het niet gaat lekken. Daardoor raken de stoeptegels het dak niet.
Pelle, ik vatte het op als een soort van dakterras.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zal nog even proberen een tekening of foto hiervan te vinden. Dan wordt wel duidelijk waarom het niet lekt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vraag het aan Umria Fidolecosp, ik zou niet willen dat mensen zo'n plat dak als opslagplek gaan gebruiken als ik dat zie.
Poet
10 jaar geleden
Wel even checken of de dragende balkjes die stoeptegels + op te slane goederen goed kunnen dragen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pelle, ik weeg dat je het aan Umria vraagt, maar aangezien ik toch een reactie a.h. typen was kan ik ook delen wat ik dacht... Toch? Maar sorry hoor.
Poet, als je rubberentegeldragers hebt hoeven de balkjes niet. Tenminste, ik heb in verschillende woningen gewoond waar er alleen rubbberentegeldragers lagen zonde balkjes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jemig Fidolescosp wat een goed uitgebreid en duidelijk antwoord,dank je wel zeg!! helemaal blij!! enne Poet, wat kan jou het nou schelen of mensen die jij niet kent, zich misschien wel eventueel zouden ergeren, als er spullen op een plat dank van iemand anders die jij niet kent liggen?? dat snap ik niet zo heel goed, en wat ik er van wil maken en of het mij wat kan schelen wat de buren denken, is toch aan mij??? sorry hoor maar Fidelnogwat, sorry, ben helemaal blij met jou antwoord, gewoon zoals gevraagd, zonder waarde oordeel of wat dan ook, zucht hihiih
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
sorry Poet!!! was duideijk niet voor jou bedoelt, jij bedankt voor je aanvulling! t was natuurlijk bedoelt voor Pelle........................................
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Fidol: je begreep me verkeerd, ik dacht dat jij reageerde omdat je DACHT dat ik het tegen jou had. Umria: heeft niets met waardeoordelen of wat het jou kan schelen te maken maar er zijn situaties te bedenken dat mensen gaan klagen bij de gemeente of wat dan ook als ze tegen zo'n verzameling troep op een dak moeten aankijken. Dat ligt meer aan je omgeving dus. Jammer dat je het zo verkeerd opvat, ik ken jouw situatie niet, het was maar een waarschuwing!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
helemaal goed gewoon!! hier heb ik echt wat aan!