Onze wanden en plafonds zijn gestuct. Nu zijn er kieren ontstaan precies in de hoek van de wand en het plafond. Hoe kan ik dat repareren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Hiervoor zijn speciale kitten te koop met een lichte structuur er in. Dit valt minder op dan de "gladde" kitten. O.a. Pattex voegkit gevel en pleisterwerk. Ook andere merken hebben vergelijkbare producten; gewoon even de bouwmarkt in lopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De rand waar de wand en plafond elkaar raken, kitten. Het beste kun je kiezen voor een elastische kit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Neem acrylkit ipv siliconen, dan is het nog over te schilderen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die bestaat ook in elastische vorm:
http://www.bison.nl/nl-nl/producten/661-acrylaatkitten/product/574-acrylaatkit/
acryl kit (wit), de punt van de kit klein houden, goed in de kier spuiten en met een natte vinger gladwrijven, als de kier niet te breed is zie je er al gelijk bijna niets meer van. Anders kan je er gewoon overheen verven.

Als de kier vanaf 2 a 3 cm breed en wat dieper is zou je er ook pur schuim in kunnen spuiten, uit laten harden, afsnijden en dat witten.

een andere optie is een plintje maken. Wel netjes verstekzagen :)