Hoe maak ik een alternatieve voeg voor een vloertegel die vrij moet blijven?

Ik heb plavuizen gelegd in de keuken. bijna midden in de keuken zit een put voor de watermeter, hierop heb ik precies een tegel kunnen leggen, ziet er perfect uit. nu moet ik gaan voegen en dan kan ik dus de tegel op de put niet afvoegen! weet iemand een oplossing om deze voeg netjes dicht te maken zo dat de tegel er uit kan indien nodig?

10 jaar geleden

Het beste antwoord

Jouw probleem ken ik. Heb ik al eerder kunnen oplossen.
Je voegt de tegel in het midden net Zoals alle andere voegen. Echter leg je de tegel met kraptape rondom de zijkanten. ( 5xover elkaar).
Je haalt de tegel nadat de voeg hard is eruit. ( kan kapot gaan , maar is niet erg je neemt daarna gewoon een nieuwe).
Vervolgens leg je de nieuwe tegel over het putje en je hebt net voldoende ruimte om hem ten alle tijde eruit te nemen.
Ik hoop dat het duidelijk voor u is. Het werkt perfect.
Succes ermee. Gr dhr peters
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik was u vergeten te zeggen dat u een dun laagje ciliconekit onder de nieuwe tegel kunt smeren. Als deze kit hard is dan legt u de tegel over het putje.
Dit voorkomt dat de tegel gaat knarsen indien iemand er op staat of loopt. Succesv
Frans1955
10 jaar geleden
ik heb gedaan wat dhr. Peters heeft aangegeven en het werkte perfect. nu een mooie afgewerkte vloer.

Andere antwoorden (1)

Ik zou de voeg afkitten. Bij het losmaken van de tegel kun je de voeg opensnijden en later weer afkitten. Je hebt dan altijd een waterdichte voeg.