kun je een gewone boekenkast geschikt maken voor in de douche?

wij hebben een goedkope boekenkast, zo iets als op het plaatje maar dan goedkoper. deze willen wij gaan gebruiken om handdoeken en shampoo en dergelijke neer te zetten, en dat willen we dus in de badkamer. is er een manier om zo'n kast daar geschikt voor te maken? ik weet nog niet hoe goed de stoomafvoer in ons nieuwe huis is, maar ik kan geen raam open zetten. er wordt wel een ventilatierooster geplaatst.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarschijnlijk is het goedkoper om een kast te kopen die er voor gemaakt is. (zeker 2e hands) Als ie niet in direct contact met water komt en de badkamer is niet al te vochtig dan gaat het waarschijnlijk een hele tijd goed.
Wel opletten dat de onderkant en de wand aan de achterkant niet gaan beschimmelen.
Dus iets van de muur af en op pootjes zetten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je er geen boeken in zet, houdt hij het wel een paar maanden vol.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry, grapje. Ik kon het niet laten :-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
wij hebben al jaren een wit geplastificeerde spaanplaat kast in de badkamer, voor handdoeken, shampoo en aanverwante zaken.
Dat gaat al jaren goed, maar wij hebben hem aan de muur gehangen, dus niet op de grond gezet, en naast de wastafel, dus zo ver mogelijk van de douchehoek, en we ventileren veel. In ons nieuwe huis hebben we zelfs een raam van 1x1 meter wat volledig open kan. om hem op te kunnen hangen hebben we 18 mm dik zelfde spaanplaat tussen de schappen geschroefd als achterwand, dus niet aan het hardboard hangen. het hardboard hebben we er helemaal uit, 2 vakken met dikke achterwand, en de rest open vakken waar je de tegels ziet.

Antwoorden (2)

Als het massief hout is, dan kom je met goed vernissen een heel eind. Als het fineer is, dan zal er altijd vocht achter de fineer kunnen komen, en dat is funest.
jc54
10 jaar geleden
Onze ervaring is dat je er jaren plezier van kan hebben in de badkamer.
Wij hebben jaren dit soort boekenkasten gemaakt, en ik ben ze op alle denkbare plekken tegen gekomen.
Zo te zien is het een fineer kast,of met een melamine laagje, deze kasten zijn niet duur,wat let je, zet hem in de badkamer,en je kijkt gewoon hoe het afloopt,als het niet te nat is heb je er jaren plezier van,en dan koop je gewoon weer een nieuwe.
Je kan ook nog overwegen hem een kleurtje te geven,en lak beschermt hem ook nog.
burgos