Hoe verwijder je een schilferende laag latexverf van een laag veegvaste verf op het plafond?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
11.9K

Het beste antwoord

Afsteken. En desnoods zet je er maar een behangafstoomapparaat op om dit los te maken en te kunnen wegsteken. Daarna de boel goed wegwassen met zoveel mogelijk schoon water en een spons. Gebruik zo veel mogelijk vers schoon water totdat er niets meer vanaf komt. Daarna het gehele plafond ruim insmeren met " Alabastine hechtgrond fixeer. Dit is noodzakelijk om de eventueel achtergebleven witkalk vast te zetten, anders heb je de kans van plaatselijke onthechting van de latex.
Als dat allemaal gebeurd is kan je weer het plafond oversmeren met een goed merk latex. Gewoon goede latex Sigma Sikkens Histor of Flexa, dus geen goedkope bouwmarktzooi van 10 liter voor €20,= want dan zit je de volgende keer weer met deze ellende.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Eerst zoveel mogelijk afsteken. En wat wel goedvast zit, weg schuren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je dit zelf wil doen is dat een verschrikkelijk groot karwei,neem er dan ook de tijd voor,het moet helemaal schoon, neem een plamuur mes en steek er zo veel mogenlijk af.
En dan schuren,je kan daar heel grof schuur papier voor nemen,gebruik hier voor een schuurmachine,met de hand hou je dat niet vol.
Een hele klus,maar als het gelukt is, dan kan je trots zijn als je zo iets voor elkaar gekregen hebt,dus aan de slag.
burgos
10 jaar geleden
ik heb hetzelfde probleem gehad in mijn eerste woning. ik was net 19 en toen kreeg ik dat. ik heb alles afgestoken en daarna heb ik het geschuurd. Vervolgens heb ik voorstrijk erop gesmeerd met een verfroller en kwast. daarna heb ik het plafon weer geverft. en zelfs nu komen er scheurtjes. het ligt er voornamelijk aan wat voor verf de ondergrond is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat afsteken is een heidens karwei. Als de laag veegvast goed dik is, valt het wel mee. Soppen met ammoniak vervanger maakt een hoop los. Schuur daarna met een gehuurde plafondschuurmachine van b.v. het merk FLEX met stofzuiger, dan blijft de stoftroep binnen de perken en de schuurmachine heel.. Bewerk daarna het plafond eerst met diepgrondering voordat je er verf op gaat smeren