Is het mogelijk om deze donkerblauwleren poef zwart te verven, hoe en kan ik dat zelf doen?

We willen deze donkerblauwe poef zwart maken, hoe kan ik dat het beste doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.7K
jc54
10 jaar geleden
Van welk materiaal is de blauwe overtrek? Indien het leer is, dan kan je het met lederverf zwart maken. Lederverf is bij de meeste schoenmakers wel te koop. Maar of de poef er mooier op wordt, waag ik te betwijfelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat verwacht je dan van het resultaat jc54 (ja het is leer, staat in de vraag)? Gaat de verf er weer af, ligt het erop of trekt het er wel in, geeft het af aan mijn witte broek?

Het beste antwoord

Daarvoor heb je lederverf voor schoenen nodig. Die breekt niet bij het doorbuigen en dekt over donkerblauw waarschijnlijk in één keer. Verkrijgbaar bij de ouderwetse schoenmaker, vroeger ook bij de echte drogist.
10 jaar geleden
Frimu2
10 jaar geleden
+ zeker door het nihil aan kleurverschil lijkt me dit geen probleem.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Werkt perfect! +
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ enige goede oplossing, ik kan het weten, mijn vader was schoenmaker.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gaat de verf er weer af, dus net als oud geverf hout?
Ligt de verf erop of trekt het er wel in?
Geeft het af aan mijn witte broek?
Ivana
10 jaar geleden
Simpel. Of het afgeeft aan je witte broek durf ik niet te zeggen, maar leg er de eerste keren dat je er op zit een wit stuk katoen overheen (sloop of zo), dan kan je het eventuele afgeef-resultaat bekijken.
Het trekt er helemaal in, maar voor het verven moet je wel zorgen dat het leer vetvrij is, maar de beschrijving over hoe te verven staat duidelijk in de handleiding.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt, we gaan het waarschijnlijk met 1 poef eerst proberen want we hebben er twee.

Andere antwoorden (1)

Met vriendin heeft nog niet al te lang geleden een aantal kussens van de bank opnieuw geverfd. Ze heeft het toen besteld op leerverfshop.nl ideaal spul en bij de schoenmaker is het veel duurder.