wat kost een afdak?

ik wil een afdak bouwen van ongeveer 4 bij 2 meter en ik wil hem wel graag maken dat hij goed stevig blijft staan.met golfplaten die licht doorlaten, nu heb ik een hele grote tuin met een hoop planten maar helaas geen geldboom dus mag hij niet te duur worden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Een euro of 300 minimaal, afhankelijk hoe sterk en goed je het maakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat je onder de 300 euro kan blijven.

Het is zaak om 4 schuttingen te kopen, deze zullen meestal rond de 30 euro zitten.

De golfplaat opzich is ook niet duurder dan 50 euro.

Vervolgens zag je de schuttingen op maat, uiteraard de achter kant hoger dan de voorkant ( paar millimeter is genoeg!!). Je zaagt aan een kant een deel van de schutting weg zodat je bij je spullen kan. Je bevestigd vervolgens de golfplaat met schroeven op de schuttingen.

Uiteraard is het makkelijker gezegd dan gedaan, maar loop een keer een bouwmarkt in de buurt binnen ( Formido, Praxis of Gamma). Deze zullen je van prima advies en materiaal voorzien.

Ik verwacht dat de kosten onder de 200 euro zullen blijven!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik mis in de beschrijvingen nog het hoofdstuk 'fundering'. Je wilt namelijk niet dat je afdak bij de eerste windvlaag naar de buurman verhuist.

Een paar geïmpregneerde palen en een zakje of twee cementmortel er bij optellen... gaat het toch richting de 300 euro.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt de paal ook gewoon in de grond zetten, blijft ook wel staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij het 'hele grote tuin' uit de vraag zag ik ineens een zielig hokje in een grote open ruimte staan, krom tegen de wind. Toen dacht ik 'een paar paaltjes in gestabiliseerd zand.....'. Ik zit hier op zandgrond namelijk. In klei zijn een paar schepjes mortel natuurlijk niet nodig.