als ik een metalen plaat achter een glazen plaat zetwil het magnetisch zijn hoe dik moet dit zijn en van wel materiaal, staal?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat hoeft niet dik te zijn, dat kan al met een heel dun plaatje, neem een magneet en glasplaatje mee naar de bouwmarkt of metaalhandel en probeer wat er werkt, zo kun je de beste keus maken.

Antwoorden (2)

Je kan 3mm glas nemen,dan is het nog magnetisch.
Verkrijgbaar bij de glas handel,die kunnen het gelijk
op maat snijden voor je.
burgos
11 jaar geleden
Wat ben je precies van plan? Wil je magneetjes tegen het glas kunnen plakken? Of wil je de metalen plaat magnetisch maken en er ijzeren dingen tegen aan kunnen plakken? In allebei de gevallen gaat het niet zo zeer om de dikte van het glas of het staal, maar om de sterkte van de magneet(jes), en het gewicht van datgene wat er aan gehangen wordt.
Voorbeeld: Als je een grote oude luidspeaker sloopt en daar de magneet uithaalt dan zal die in veel gevallen sterk genoeg zijn om door 8 mm dik glas een paperclip of een muntje aan te trekken, maar een paperclip met een telefoonboek eraan zal waarschijnlijk naar beneden vallen.