Zijn er standaard opvulstukjes te koop voor IKEA Billy boekenkasten?

Waarschijnlijk is de Billy Boekenkast van Ikea, de meest verkochte boekenkast van Nederland en misschien wel de hele wereld. Nadeel van deze kasten is dat er net geen ordner inpast. Door de achterwand te verwijderen en een opvulstukje te plaatsen waardoor de kast naar voren komt, zou je dit nadeel kunnen overkomen. Zijn deze opvulstukjes in de handel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4K

Antwoorden (2)

Nee, die zijn niet in de handel, je zal dat dus zelf moeten maken of laten maken. De kasten schijnen in de toekomst wel dieper te worden.
www.bright.nl/billy-niet-meer-voor-boeken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Echt absurd, alsof mensen ineens hun boeken gaan weggooien en dan maar glazen deuren gaan kopen om Billy te transformeren naar een vitrine. (Niet naar jou bedoeld hoor Crea) Ben benieuwd wat die deurtjes moeten kosten. De kleine deurtjes voor een kwart van de kast zijn al €39,95 per stuk :-S Nou ja, dan moet ik vlug nog maar even wat Billy's inslaan, want ik wil nog steeds een bibliotheek gaan bouwen, en anders passen de twee die ik nu heb er straks niet meer bij.
Antoni
11 jaar geleden
HeerVoldemort, het bericht over de diepere Billy-boekenkasten is van 12 september 2011. Misschien zijn de standaard Billy-kasten inmiddels al dieper.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De eerste billy kast kocht ik in 1979, het wordt misschien tijd om iets te verbeteren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Begrijp de bijdrage van voldemort niet over weggooien van boeken en dure deurtjes.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Dat komt door een stukje tekst uit het artikel: " De BILLY kasten worden dieper omdat IKEA verwacht dat mensen de kasten met tierelantijntjes en dergelijke zullen vullen. In elk geval niet met boeken." Alsof mensen die er nu boeken in hebben staan ze gaan weg gooien. En ik persoonlijk vind de deurtjes van die kasten ongelooflijk duur. De kast zelf kost zo'n €60,- tot €90,- afhankelijk van het type. En dan 1 enkel deurtje 35,- (geen €39,95 zoals ik eerder zei)
Ik denk dat het niet mogelijk is om met opvulstukjes te werken. De achterkant van de kast is een onmisbaar onderdeel om de kast stevig genoeg te maken, dus die kun je niet zomaar uithalen zonder dat-ie in elkaar klapt. Dit wordt wachten op een nieuwe Billy of en andere kast zoeken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt de zijkant of de bovenkant toch vastmaken aan de muur, dan heb je de achterkant niet nodig.