Hoe krijg ik de vier lades van bureau even wijd open?

Ik heb een bureau met aan de zijkant een kastje met vier lades.
Twee van deze laden (de 2e en de 4e) gaan wijder open dan de andere twee. Is dit doelbewust zo gedaan bijv. in verband met veiligheid of heb ik die verkeerd gemonteerd? Ik kan de beschrijving niet meer vinden, evenmin staat er een merk of fabrikant vermeld.

Picture for question
11 jaar geleden
1.5K
Patrieck
11 jaar geleden
Allereerst bedankt voor het meedenken.
Als ik de profielen van de geleiders bekijk, zijn deze identiek gemonteerd. En ik krijg deze lades er niet uit, want ze worden geblokkeerd door een soort “stop” aan het eind.

Antwoorden (2)

Lijkt erop dat je 2 ladegeleiders er verkeerd in hebt gemonteerd; als je deze 360 gr draait, dan moet het wel kloppen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ben niet zo heel handig, en daarom geef ik ook geen antwoord maar wel een reactie... maar het lijkt mij dat, als je iets 360 graden draait, het dan weer zo staat zoals het je het hebt neergezet / vastgemaakt, dus helaas is het geen waardevol antwoord
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zouden die lades wel lopen als ze omgekeerd bevestigd zijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, je moet ze niet alleen 180 gr draaien maar ook van kant wisselen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meestal is het een veiligheidsmaatregel, dat er maar één (of twee?) laden tegelijk open kunnen. Veel kastjes/bureaus zouden anders omvallen als de laden zwaar 'beladen' zijn.
Als de geleiders even diep zijn gemonteerd zou het wel eens iets anders kunnen zijn.Zonder visiueel is dit niet even te verklaren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Patrieck
11 jaar geleden
Bedankt Scatty….
Zie de twee foto’s die de zaak/ het bureau verduidelijken.
Mvg
PJ
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ofwel zijn delen van de glijders 1 en drie, die in de kast gemonteerd zijn, dieper gemonteerd? Denk toch niet dat het dat zou zijn, anders al opgevallen door U? Ik heb het idee dat het met veiligheid te maken heeft.