Mag ik plafond laminaat dicht lijmen met silicone?

Ik ben momenteel bezig met het plaatsen van plafondpanelen in onze slaapkamer. Het zijn nieuwe verbeterde panelen met één rode rubberen strip in verwerkt, geheel interessant vooral als je ze alleen moet plaatsen.
Maar ik wijk af, de vraag gaat namelijk over;
Als ik mijn plafond afgewerkt heb mag ik de ruimte tussen "de panelen en de muur op silicone" en dit voor het plaatsen van de hoek sierlijsten?

PS: wij wonen in een passiefhuis.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

siliconenkit is een optie, nadeel er hecht niets op siliconenkit.
geen lijm of verf, betere optie lijkt mij om acrylkit te gebruiken, makkelijk te verwerken.
overtollige kit kun je verwijderen met natte vinger of nat doekje, zolang kit nog zacht is.
het is goed overschilderbaar.

succes, nussie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
U kan die rand zeker afwerken met silicone,alleenar ik zie er het nut niet v
Beter met silicone dan met acrylkit want silicone blijft soepel en kan de uitzetting opvangen.
De plafond hoeklijsten kan u dan vastlijmen met bv. Pattex Easy Pack.
De lijm brengt enkel aan op de muurzijde van de hoeklatten , weeral om het plafond vrij te kunnen laten uitzetten.