hoe noem je zon ding waarmee je o.a. een koelkast of een wasmachine mee kan verplaatsen?

ik ben even de naam ervan helemaal kwijt...
het is zon karretje op 2 wielen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ter aanvulling op de vele antwoorden: je hebt ook een steekwagen met zes wielen waarmee je veel makkelijker de trap op kan, zie afbeelding. Bronnen:
- http://www.boels.nl/huren/verhuizen-transporteren/verhuizen-transporteren/steekwagens

Antwoorden (6)

Ik denk dat je een steekwagen bedoeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een karretje met twee wielen heet een steekwagentje. Dat steek je er onder, waardoor je het apparaat kunt kieperen. Het gewicht rust dan wel voor een groot deel op je armen.

Dergelijke apparaten verplaats je soms echter nog makkelijker- met een karretje met vier wielen ; een zogenaamd 'hondje'. Dan til je niks, maar je moet hem er wel eerst zien op te krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
die bedoelde ik ja! Thanks!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Marleen, wat laat je me een eind scrollen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, ik heb geen idee hoe ik vier afbeeldingen heb kunnen plaatsen ; er was geen storing ofzo, gewoon twee ge-upload, en normaal kun je er vogens mij niet eens vier......
Affijn. ik heb er maar twee weggehaald ; dat kon wel gewoon.
In Vlaanderen noemt men dat ook een "duveltje" maar een steekwagentje is natuurlijk de alom gekende officiele naam.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
inderdaad, was daarnet aan het nadenken en kon op de Vlaamse benaming niet komen
zo'n ding wordt een dolly of een hondje genoemd
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Een hondje heeft vier wielen. Geen nuttig antwoord, dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Word wel degelijk hondje genoemd
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een hondje is gewoon een plank op 4 wielen.. das geen steekwagen..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is een hondje:http://bin.ilsemedia.nl/m/m1ny8gowluxa.jpg
Dit is een steekwagen: http://bin.ilsemedia.nl/m/m1ny8gowlxx9_3.jpg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni, je heb Transport hondjes met 2, 3 en 4 wieltjes
zie bron
http://www.trussmateriaal.nl/contents/nl/d249.html
Antoni
11 jaar geleden
Hee, WimuitDelft, dat wist ik niet, maar dat blijkt ook al uit mijn reactie natuurlijk... Dan vind ik het overigens een rare naam voor zo'n ding, gezien het feit dat hondjes (de dieren) gewoonlijk vier poten hebben. Ik dacht dat die transportkarretjes naar de dieren waren genoemd.
Dat noemen ze een Trolley
die kan je afzonderlijk of gekoppeld gebruiken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wij noemen dat hier een "steekwagen" of " ne pierrewiet" Met steekwagentje kan je wel verder denk ik