Hoe maak ik een collage op posterformaat?

Ik wil op het formaat van een deurposter een stamboom maken met foto's van mijn 74 familieleden. Ik wil dat digitaal met mijn huis-tuin- en keukencomputer maken en dan op canvas laten drukken. Hoe doe ik dat?

Toegevoegd na 5 uur:
Het gaat mij vooral om het maken van de COLLAGE op mijn computer die dan van zo'n kwaliteit is dat hij opgeblazen kan worden tot de grootte van een deurposter.

Toegevoegd na 5 uur:
Ik wil graag weten met welk programma ik zo'n collage kanmaken. Paint wordt hier al ergens gemeld, maar ik zou niet weten hoe. Fotoshop of zo?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K
Ivana
11 jaar geleden
Wat een vreselijk leuk idee!!
imruben
11 jaar geleden
Paint is niet uitgebreid genoeg, raad ik sterk af. Ik raad je Gimp of Paint.net aan, gratis alternativen voor Photoshop

Het beste antwoord

Beslis eerst even wat voor soort afdruk je wil laat maken
want je heb zoveel soorten Poster, Canvas, Forexplaat
Lichtbak, Alu-dibond, Acrylglas, Kleeffolie, PVC-zeil of Fotobehang
en in welke maat ze het voor je kunnen maken.
en op die maat/verhouding maak jij dan je collage in een foto programma
staand of liggend
en doe dat natuurlijk niet in een te lage resolutie ivm grote afdruk
(ikzelf doe alles met Adobe Photoshop Elements)
als dat klaar is dan naar (bijvoorbeeld) onderstaande site en daar
heb je keuze genoeg om af te laten drukken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt bij diverse winkels posters laten afdrukken; als de foto's digitaal hebt, kun je dit doen in het programmaatje van de winkel zelf; Bv. Hema of Blokker (kwaliteit is hetzelfde, maar blokker is goedkoper) Dan kun je ze niet op canvas laten drukken. Dit kan wel als je bv. in paint een collage maakt en die dan upload.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
imruben
11 jaar geleden
je was me net voor :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kan gebeuren he :) dat van die resolutie is idd. wel een goeie.
imruben
11 jaar geleden
paint is sowieso niet heel handig trouwens, ik zou dan Gimp of paint.net (gratis soort Photoshop) aanraden ;)
Bij heel veel online diensten kan je posters op veel formaten laten drukken. Google enkel op 'canvas bedrukken' en je komt tientallen sites tegen.

Zorg dat je van tevoren dit maakt met een goed programma, let ook op de resolutie

succes!