Wat zijn de beste geluidsisolerende materialen?

Welke materialen isoleren geluid heel erg goed? De materialen moeten het liefst 0 decibel doorlaten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
0 decibel haal je alleen zonder materiaal, dus in een vacuüm en dat is een beetje lastig en duur. Wat realistisch het beste is, is afhankelijk van de situatie.

Het beste antwoord

Piepschuim (isomo) is zeer doeltreffend met daarop noppen schuimrubber.
Let ook op kieren in ramen en deuren want daardoor gaat nog het meest.
Die kan u afdichten met diverse rubber- of tochtverende banden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Vergeet ook uw plafond en vloeren niet, daar kan u best met een vals plafond werken en op de vloer dmv multiplex platen een verhoogde vloer construeren. Op die manier krijgt u er een luchtlaag tussen.