Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer is het nodig om een deur in de grondverf te zetten?

Een binnen deur, licht opgeschuurt moet die eerst met grondverf of kan ik daar gelijk de gewone verf op doen. Er is nauwelijks kleurverschil tussen de oude en nieuwe verf.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ligt eraan wat voor een soort deur het is. Als het kunststof is raad ik wel aan eerst grondverf te doen. Wanneer het een gewone houten deur is en de kleur niet veel verschilt is even schuren voldoende
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn vader doet altijd eerst grondverf er op dan het normale verf dan gaat de verf er ook niet zo snel af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je het licht hebt op geschuurd kan je het gewoon over schilderen met lak,dat is geen probleem.

Toegevoegd na 5 minuten:
Grondverf gebruik je voor kaal hout of als je iets niet in een keer krijgt gedekt met lakverf,dan kan je dat altijd een keer overgronden. (grondverf dekt beter dan lakverf)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als er reeds verf of primer op staat, hoef je echt geen grondverf meer te gebruiken.Hoogstens doorgeschuurde of geplamuurde plekken gronden.Als er krasjes van het schuren zijn, kan je een er een eerste laag lak op zetten, gemeng met wat grondverf.Lichtjes opschuren (koppen) en afschilderen.Er bestaan ook surfacers of intermediairs( tussenlaag) maar dat moet je dan ook weer kopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding