Hoe monteer ik een ouderwetse trekbel?

We hebben als deurbel een ouderwetse Eksel, waarvan de touwtjes nooit goed hebben gezeten. Hij klingelt dus niet wanneer iemand aan de trekkingsplan buiten aan de voordeur trekt. Is er iemand die een tekening heeft of goede uitleg kan geven hoe deze bel goed aan te sluiten?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik bedoel dus een ouderwetse trekbel, die niet klingelt wanneer iemand aan de voordeur aan de knop trekt. (Sorry, de automatische tekstaanvulling stond aan).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
15.1K

Het beste antwoord

Ga even naar onderstaande site
daar staat een beschrijving + tekening

Toegevoegd na 7 minuten:
Je schreef dat de touwtjes nooit goed hebben gezeten.
Maar aan zo'n systeem horen helemaal geen touwtjes
Daar hoort origineel dun ijzerdraad aan.

Toegevoegd na 13 minuten:
Nog een site met duidelijke tekening.