Hoe kan het dat het dopje van de batterijen af gaat en het zwarte staafje wat in het midden zit omhoog komt?

Het gaat om een C-batterij, en dan aan de + kant, het zilveren dopje/deksel met de ronde "dop"in het midden. Die was omhoog geschoten met de zwarte staaf die in de batterij steekt.
Ik kon de staaf zo weer terug steken, het dekseltje ligt er nu naast. Ze lagen ongeveer 6 weken in de lade, zonder andere rare dingen, geen magneten of ijzer. Een batterij ban een ander merk was niks mee aan de hand, alleen deze 2.

Kan dit kwaad? Het heeft niet gelekt. Maar ik vind dit vreemd.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Een interne chemische reactie of oververhit geweest.
Niet meer gebruiken, indien nieuw gekocht proberen ruilen in garantie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet je zeker dat het een oplaadbare batterij is?

In de volksmond is het meestal een accu en een batterij.
De accu kan je opladen en is meestal 1,2 volt en de batterij kan je niet opladen en is meestal 1,5 volt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het is geen oplaadbare batterij, maar zo'n wegwerp ding. Een C-batterij, deze: http://www.zegveld.nl/batterijen/grundig-batterijen/zink-kool/grundig-plus-c-batterij
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik las lader ipv lade, vandaar mijn vraag over "oplaadbaar"