Gewoon met plakkaatverf (dat is dekkende waterverf!).
Het is zelfs mogelijk olieverf te gebruiken, maar dan moet je de klei voorbehandelen met een primer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uit eigen ervaring weet ik dat je DAS klei met de meeste verfsoorten kan verven, ik heb eigenlijk nooit misgegrepen, de verf hecht makkelijk, van waterverf tot olieverf, maar ook gewone interieurverf op water- of terpentinebasis kan, je moet wel meerdere lagen aanbrengen om de verf te laten dekken, leef je dus gewoon uit op je kunstwerk.