Wij willen onze badkamer graag halfsteens en met een dunne voeg tegelen. Is dat te doen voor iemand die nog nooit getegeld heeft, maar wel handig is?

Is hier een variant van het tegelkruisje op? Een T-vorm?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
voor alles moet de eerste keer zijn. dus aangezien je handig bent zal ik het gewoon doen. maar zou wel ff uitleg vragen ofzo aan iemand die er verstand van heeft, voor de zekerheid

Het beste antwoord

Als je iets graag wilt, zal het ook wel lukken, mogelijk moet je de tegeltjes snijden( knippen), neem dus wat extra tegeltjes en die kruisjes, wil je die echt?
Knip dan een pootje er af en je hebt je T-vorm.
Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een professionele tegelzetter gebruikt die kruisjes niet maar zet tss de tegels een nylonkoord.
Daarmee kan u zelf de dikte van de voeg bepalen door de dikte van uw koord te bepalen.

MAAR er is nog een betere manier door gewoon een aantal merktekens aan te brengen op de muur en daarop verder te bouwen, vrij eenvoudig en u heeft de mogelijkheid om steeds in lijn te blijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
er is wel een oplossing voor het is heel goed te doen met stukjes elektriciteitsdraad (0.4-0.6mm)zonder isolatie en zoveel heb je er niet nodig want al je aan de derde laag begint kun je ze uit de eerste er weer uit halen dan zitten die al vast genoeg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Halfsteens is iets makkelijker, want je hebt geen lange verticale lijnen. Hoewel je natuurlijk wel om en om lijnen verticaal krijgt.

T-vorm kruisjes heb je vast wel,
deze zijn daarvoor ook handig (bron 1)

Toegevoegd na 2 minuten:
de foto is niet zo goed, dit zijn kruisjes waar je heel makkelijk met de hand een T van kan maken.

De spies uit bron 2 zijn handig op lastige plekken.