Hoe kan ik een ventilatierooster repareren, die niet meer wil sluiten ?

Ik heb boven mijn balkondeuren een raam met een ventilatierooster over de hele lengte van het raam waarbij ik door aan een touwtje te trekken, kan regelen hoe ver de schuifjes open staan.
Nu wil het geval dat ik er geen beweging meer in krijg. En ik wil het nu toch graag dicht hebben omdat er een hoop kou door heen komt.
Wat zou ik hier aan kunnen doen ?

11 jaar geleden
8.3K

Het beste antwoord

Eens inspuiten met silicone spray over de volle lengte zal zeker helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is mischien een heel simpel antwoord, maar uitelkaar halen en schoonmaken. Het is aan het eind van de zomer en het ding heeft de hele zomer open gestaan, dus er zal wel veel vuil en zo in zitten. De stofzuiger zal veel kunnen helpen.
Waarschijnlijk zal je met de ladder er met je neus op dienen te staan wat de oorzaak is.

Veel zaken zijn te repareren met schoonmaken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
grasmaaier
11 jaar geleden
Uit elkaar halen gaat jammer genoeg niet. Of ik zou het complete raam en de kozijnen moeten weghalen.