Op welke wijze kan ik veilig mijn hoge hal met trap verven en behangen?

Onze trap naar boven maakt een draai. Het plafond is hoog. Boven aan onze trap kan ik met geen mogelijkheid het plafond en het stuk muur aan de andere kant van het trapgat bereiken. Ik wil graag behangen en schilderen.
Er staat hekwerk rondom het trapgat.
Hoe kunnen we in het trapgat een stabiele stellage bouwen zodat ik rustig kan klussen op een veilige manier?

11 jaar geleden
14K
Antoni
11 jaar geleden
Ik zou er persoonlijk voor kiezen dit te laten doen door professionals, die zoiets vaker hebben gedaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met een trapbank en goede ladder lukt het ook.Een stellage maken is niet zo gemakkelijk, en het materiaal moet je gaan huren.Beetje complexe toestand, wanneer onervaren.Zoals Antony al zei dus.Blijft het idee van een trapbank, die ik nog steeds gebruik.

Het beste antwoord

Er bestaat een vierdelige vouwladder waar u moeilijk bereikbare plaatsen op een veilige manier kan bereiken.
Dit in combinatie met een roller op een verlengstuk kan u zeker die job tot een goed einde brengen.
Zelf al een paar maal moeten toepassen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk niet dat dit ding een oplossing is op een draaiende trap.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is niet zo maar te beoordelen daar we de echte situatie niet kennen.
Zelf heb ik het al een paar maal toegepast.
Het waren wel open treden waardoor ik de ladder onderaan kon vastbinden.
Ik kan u verzekeren dat veiligheid bij mij hoog in het vaandel staat.
Steenuiltje
11 jaar geleden
Dank voor jullie reacties. Het gaat hier om gesloten traptreden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met gesloten treden kan u uw ladder nog steeds vast zetten met een lijmtang. U kan een houten lat vastklemmen op uw trede en daar uw ladder aan vastmaken.
Steenuiltje
11 jaar geleden
Dit antwoord nemen we in overweging. Willen het vooral zelf kunnen doen.

Andere antwoorden (2)

Je kunt natuurlijk goed stellingmateriaal huren en dit zo stempelen dat een veilige constructie ontstaat, maar als je hier geen ervaring mee hebt moet ik je dit toch ten stelligste afraden.
Bedenk dat het werk door vakmensen laten doen goedkoper is dan je nek breken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met een verfroller op een stok die je korter/langer kunt schuiven? Ik snap wat je bedoeld, hier is het precies zo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Castle
11 jaar geleden
Meest simpele oplossing dus een + van mij grieltje. ;)
Steenuiltje
11 jaar geleden
Nee, is niet handig want ik moet natuurlijk het houtwerk eerst reinigen en opschuren om te kunnen schilderen. Daarnaast moet ik aan die zijde ook kunnen behangen en dat gaat niet met een verfroller...