hoe kan ik een kunststof douchebak ondersteunen?

Mijn douchebak was vorig jaar verzakt, de houten rand was verrot. Een klusbedrijf heeft tegels weggehakt, een nieuw frame gemaakt en alles weer hersteld. Nu vinden wij de douchebak erg doorbuigen en we kunnen er niet meer onder. Als we nu een gaatje boren en de ruimte onder de bak volspuiten met Purschuim, zou de bak dan minder doorbuigen?

Toegevoegd na 52 seconden:
Niet meer onder de douchebak bedoel ik

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.2K

Het beste antwoord

Wat ze hadden moeten doen is de bak in het zand zetten. (gewoon een paar zakken zand neergooien voordat de bak geplaatst wordt, maar dat is nu natuurlijk lastig)

Pur vind ik geen slecht idee, maar wat is genoeg?
Te weinig en het heeft geen zin, teveel en de bak wordt omhoog geduwd, alleen aan 1 kant pur en het gaat scheef doorbuigen.

Als je nog tegels hebt, dan zou ik toch maar 1 of 2 tegels weghalen, dan kan je er beter bij.
Eventueel zou je die met kit terug kunnen plaatsen, dan kan je er een volgende keer makkelijker bij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan vanuit het berghok ernaast een gaatje boren voor de purschuim. Bij het herstel zijn alle tegels die ik nog had gesneuveld, ik heb er niet één meer en ze zijn 16 jaar oud.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Doseren blijft lastig, door een kleine gaatje kan je niet zien wat je doet.
Is een groter gat een optie? Weet je hoeveel ruimte er ongeveer onder de bak zit?
2cm of 10cm maakt nogal verschil. Je zou ook kunnen denken aan (vloeibaar) cement/beton.
(dan moet je wel weten dat het niet naar beneden kan lopen) Ook zand blijft een optie, het voordeel daar van is, dat je het er weer uit kan zuigen als het niet werkt. Of er gewoon voor gaan en spuiten met die pur.

Andere antwoorden (3)

Als je het geluk hebt om het putje los te krijgen en de afvoer iets opzij te schuiven, kun je via dat gat misschien een stuk baksteen met een beetje cement onder de douchebak krijgen. door daar ook weer een flinke klodder cement tussen te wurmen gaat de bak stevig staan (wel een dag laten uitharden).

Tweede optie is om de bak uit het frame te lichten door de kit te verwijderen. Vrijwel zeker moet je dan ook het douchescherm verwijderen, maar dat schroef je erna weer terug. Daarna de boel weer opnieuw kitten en klaar.

Een gaatje boren in de bak zou ik niet doen, je hebt kans dat het gaat lekken en het zal altijd een plekje blijven in de bak. Maar als de andere methoden niet lukken, zul je wel moeten.

Succes met de klus.
paulus811
11 jaar geleden
De afvoer losmaken is een goed idee.Ik zou er dan wel PU schuim onderspuiten, die ( praktisch ) niet uitzet, bestaat wel degelijk.De doorbuiging is een ander paar mouwen.Met een zuignap( voor carrosserie, of glazeniers doeleinden ) de douchebak terug in de goede hoogte trekken.Fixeren met touw en plank op de rand van de bak.Met het bevochtigen van de te behandelen ruimte zal het schuim sneller harden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uw idee is goed.
Maar spuit het purschuim in een plastiek zak en zet in de bak een zwaar gewicht (zakken gevuld met zand of zware stenen).