Hoe kun je stickers netjes verwijderen van tegels?

Ik ben zojuist ingetrokken in een nieuw appartement, nu zitten overal op de tegels in de keuken lelijke oude stickers die volgens mij zelfs een beetje door het gasfornuis in de tegel gebrand is? Ik vroeg mij af wat de beste manier is om deze weg te halen, een fohn heb ik geprobeerd maar dat duurt zo lang en lijkt bijna geen effect te hebben.

Toegevoegd na 13 minuten:
Het zijn overigens geen papieren stickers, het lijkt plastic te zijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.9K

Antwoorden (7)

Er zijn kleine flesjes lijm-, stickerverwijderaar te koop in elke dhz zaak.
Gamma, Brico, enz maar ook bij de drogist.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelfs stickers die zo oud zijn dat als je een stukje beet hebt het gelijk af breekt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die kan u dan best eerst verwijderen met een scheermesje of een krabber voor keramische vuren.
Een ander aanrader van oma:
Stickers laten zich prima verwijderen, met pindakaas. Smeer het eerst dik erop, laat het inwerken en u kunt de sticker verwijderen.
11 jaar geleden
Computoon
11 jaar geleden
Waren er in de tijd van 'oma' al stickers? Stickers dateren van begin jaren '60 van de vorige eeuw. Het hangt er natuurlijk van welke generatie de vraag beantwoordt :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb het nog nooit geprobeerd met pindakaas, maar het schijnt wel te werken ja. Daarentegen laat de boter niet los van m'n brood als ik er dik pindakaas op smeer :-)
Wasbenzine werkt ook vaak erg goed! Op tegels wel veilig te gebruiken in principe, op b.v. plastic uitkijken. Dan kan het vlekken geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor de niet geplastificeerde (papieren stickers) werkt stickerverwijderaar van HG erg goed. Ook kan een ruit krabber prima werken.
Plaatje bij antwoord
Frimu2
11 jaar geleden
Lampenolie werkt ook heel goed.
Zo haal ik ongewenste stickers van nieuwe spullen af.

Koop maar eens lampen (en dan bedoel ik de lamp waar je de lichtbol in doet, en niet de lichtbol zelf) daar zitten altijd stickers op, met het merk, of een barcode, vol in het zicht! Zo lelijk!
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zijn geen papieren stickers, kan het dan nog steeds?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
werkt prima + wel eerst de plastic laag wegpeuteren, maar de lijmlaag kan je dan makkelijk verwijderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja maar het punt is dat de plastic laag zich niet makkelijk laat wegpeuteren.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Jawel kan ook, maar dan moet je ff met een scherp mesje de plastic laag een beetje insnijden, de lampolie trekt er dan onder.
Koop een flesje petroleum-ether en doe wat op een doekje/stukje keukenrol even wrijven en klaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gebruik een haarfohn ,en beweeg de fohn op ongeveer 20 cm,hierna gemakkelijk te verwijderen gewoon aftrekken.