kan een douchecabine van 80x80 aangepast worden voor 90x90?

Na verbouwing door de woningstichting past mijn douchecabine niet meer,en ik heb geen budget voor een nieuwe.

11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ja, 80x80 is kleiner dan 90x90, moet er dus in paasen. De goedkoopste oplossing is om de wanden van 80 tegen de muur te plaatsen en deze af te kitten. De 10 cm overschot die je hebt met een douchgordijntje opvangen (1,- euro bij de Wibra).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
stiena58
11 jaar geleden
Dat wordt niks,want dan loopt de verbindingsstang die de 2 delen verbind 10cm in de douchebak! En zeg nou zelf dat is toch geen gezicht!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik het goed begrijp wil je van een 80x80 cabine een 90x90 cabine maken... Dit lijkt mij niet mogelijk om van iets kleins iets groters te maken zonder dat het geld kost.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, het mag niks kosten, dan ziet het er niet uit, en ga je werken met goedkope douchegordijntjes!
Ben bang, dat het niet gaat lukken zonder hoge kosten. Ere moeten dan stukken tussen gezet worden en dat lijkt me wel mogelijk,maar nogal prijzig.
Misschien is er iets goedkoops op Marktplaats van 90x90 cm.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
stiena58
11 jaar geleden
Helaas daar heb ik al gezocht!
Je kunt aan de beide zijden waar de cabine de muur raakt, een kolom (laten) maken van ytong blokken. Daartussen plaats je van ytong blokken een muurtje van ong. 100cm hoog. Het geheel betegel je en dan plaats je de douchebak en cabine opnieuw. Door het muurtje heb je daarboven de ruimte van een 90x90 cabine en je kunt op het muurtje mooi je zeep en shampoo kwijt.

Overigens kosten de ytong blokken, de tegels en het laten maken ook geld. Dus wellicht is een mooie gebruikte cabine van 90x90 een goed alternatief. Ik heb pas een mooie rvs cabine met glas gekocht bij Karwei voor de helft omdat de doos ontbrak. Dus door slim in te kopen, kun je wellicht wat besparen.
paulus811
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen geld is voor mij: geen geld...!
paulus811
11 jaar geleden
Voor mij ook, maar waar lees je die wijsheid? 'Geen budget voor een nieuwe' staat er en dat is toch echt iets anders dan jouw vertaling.
stiena58
11 jaar geleden
Dank jullie dat had ik er dus duidelijk bijgezet!